maanantai 3. helmikuuta 2020

Pikaistakin pikaisempi lääkärineuvola

Rv 18


Tiedättekö, että mä oon ollut enemmän kuin kerran tässä raskaudessa onnellinen etten ole ensimmäistä kertaa raskaana. Tuntuu, että nykyään sun pitää olla tosi tietoinen asioista etukäteen. Sun pitää ottaa ihan valtavasti selvää asioista ja osata vaatia niitä itselles. 

Varmaan se on toki esim. neuvolan henkilökunnasta kiinni, mutta musta ainakin tuntuu, että neuvolassa ei juuri jutella mitään ylimääräistä. Ja siis ylimääräisellä tarkoitan kyllä ihan raskauteen liittyviä juttuja. Tuntuu, että pääasiassa on ne mittauksen.

Mulla  oli kuluneella viikolla lääkärineuvola. Olin käynyt tuota käyntiä  ennen vain kerran neuvolassa. Nyt katsoin kelloa vielä 15.18 odotushuoneessa ja seuraavan kerran katsoin kelloa autossa käynnin jälkeen ja se näytti 15.30. Että tuota aika nopeeta toimintaa, vai mitä ootte mieltä?


suurperhe

Joo siis eipä sillä, ei mulla ollut mitään huolia tai kysyttävää, mutta silti. Jäin vaan miettimään, että jos mulla oliskin ollut jotain mielen päällä,missä välissä mä olisin siitä puhunut? Samalla kun sydänääniä kuunneltiin? Jotenkin vaan tuntuu, että kiire on saapunut neuvolaan. Kukaan ei oikein kysele ajan kanssa, että mitä kuuluu ja millä fiiliksellä liikutaan.

Verenpaine tuli mitattua ja se oli ihan normi, paino oli tippunut vielä melkein kilon(epäilen, että seuraavassa punnituksessa ei ihan näin oo!), ja pienen sydänäänet kuului hienosti, vaikka hän kyllä kovasti yritti karkailla dopplerin alta.  Siinäpä ne mitä sain neuvolasta irti. Hb:ta ei mitattu, koska en tuntenut oloa mitenkään väsyneeksi. 

Mulla on toki mahdollisuus soitella neuvolaan aikaa, jos tulee huolia tai kysyttävää. Ja kun raskaus nyt on jo kuudes, niin kyllä sitä jo oman kehonsa toiminnan tuntee ja tietää mikä on asiaan kuuluvaa ja mikä ei.

Oon tosi onnellinen, että mä voin näin hyvin. Oon kiitollinen, että mä pystyn nauttia masun kasvatuksesta koko sydämestäni, eikä viikot kulu kipuillen. Oon facessa parissakin eri kesäkuisten ryhmässä ja sielä on oikeasti tosi monella jo monenlaisia vaivoja. On se vauvan odottaminen varmasti ihan erilaista, jos sulla on kipuja ja vaivoja, varsinkin jos niitä on monta kuukautta.


suurperhe

Liikkeet muuten on pienellä lisääntynyt ihan huimasti tässä viikon aikana. Nyt niitä tuntuu melkeinpä joka kerta kun vähän rauhoittuu ja ne on jo tosi selviä potkuja, eikä vain sitä epämääräistä muljahtelua. Sunnuntai aamuna näkyi ensimmäinen potku myös masun päältä.
 Voiko mikään olla ihanampaa, kuin tuntea pienen suloiset liikkeet sun sisällä<3

Ja hei en ehkä kestä, pian puoliväli!!!

Miten teillä, onko neuvolassa ollut aikaa jutella asioista, vai onko juttelut jääneet kavereiden ja sukulaisten kanssa tapahtuvaksi?

-Ulla-


6 kommenttia:

  1. Välillä ehdin tänne bloginkin puolelle lukemaan eikä aina vain Instassa :)
    Oi sulla on jo noin pitkällä raskaus. Tuntuu, että vasta ilmoitit asiasta.

    Ihanaa loppuraskautta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Instassa munkin tulee oltua ja kommentoitua paljon enemmän! Joo siis nämä viikot menee kyllä hurjan nopeasti! Ja kiitos<3

      Poista
  2. Niin söpöjä kuvia! Ihanaa kun olet voinut hyvin :)
    Ihan melkein iskisi vauvakuume minullekin, jos en olisi näin vanha jo ;D
    Vai on se touhu mennyt kaikkialla noin kiireiseksi? Itse muistan neuvola-ajat niin mukavina ja aina oli aikaa jutella ja kysellä rauhassa.

    Valoisia päiviä sinne! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3
      Mä uskon, että mulla on vauvakuume siihen asti, että pää on harmaa ja istuskelen keinutuolissa kutomassa kaikki päivät:) Joo vähän tuollaiseksi nopeaksi on nyt meidän suunnalla nuo neuvola käynnit menneet. Tosi harmi, koska muistelen, että aiemmat kerrat on kyllä olleet tosi kivoja neuvolassa ja aina on saatu jutella rauhassa!

      Poista
  3. Kauniita odotuskuvia!

    Hassua, ettei neuvolassa kysellä mitään. Jokainen raskaus on kuitenkin erilainen ja voi "kokeneemmallakin" odottajalla olla jotain erityistä mielen päällä tai raskaus erilainen kuin aiemmat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3
      Munkin mielestä on niin outoa, kun ei kysellä sen kummin oloja ja kuulumisia. Vaikka olis 15 raskaus menossa, niin tosiaan kaikki ne luultavasti ovat omalla tavallaan erilaisia ja aina voi tulla ihan uusia juttu vastaan.

      Poista

kommentit ovat aina tervetulleita: