maanantai 13. toukokuuta 2019

Äiti-Ylpeydellä

Jokainen äiti jolla on useampi lapsi tietää ne katseet, kun kuljette koko perhe yhdessä jossain julkisella paikalla.Se kun sä voit melkein kuulla muiden ajatukset, että "onkohan nuo kaikki niiden".  Mä mietin silloin usein oman pääni sisällä, että "kyllä ne todella on ihan jokainen meidän". Kerran sanoin sen jopa ääneen, sen verran kovasti meitä tuijotettiin:)

Mä rakastan olla äiti ja mä rakastan olla juurikin monen lapsen äiti. Se on se asia josta mä oon haaveillut koko aikuisuuden, isosta perheestä. Tarvittiin vain yksi yhtä höperö mies (roppa kaupalla suostuttelua,hah) ja mun haave on nykyään mun arki.

Lapset on se voimavara millä mä jaksan. Heidän eteen on valmis tekemään uskomattoman määrän asioita ja heidän puolesta tulee murehdittua ihan tuhottoman paljon. Viisi lapsisessa perheessä meillä on vähintään yhdellä menossa se kuuluisa "vaihe", tai jos ei sitä niin joku väsykiukku nyt ainakin. Välilä se on myös mä joka potee kyseistä vaivaa. 
Viiden lapsen kanssa eläessä kaupasta ei tulla kotiin yhden pussin kanssa koskaan (tai sitten on unohtunut tooosi paljon juttuja kauppaan), pyykit ei lopu   i k i n ä, Läksyjen tekoon tarvitaan välillä molemmat vanhemmat, kun jokaista pitäisi autella  omissa läksyissään. Ruokaa saa tehdä hurjat määrät ja siltikään sitä ei läheskään aina jää seuraavalle päivälle. 

suurperheen äiti

Mutta jos mulle annettaisiin mahdollisuus palata ajassa taaksepäin aikaan ennen lapsia, tämä olis silti mun päätös. En kadu sitä että meillä on lapsia, en kadu sitä,että heitä on monta. 

Meillä on tasainen puheensorina oikeastaan koko päivän, meillä on paljon naurua, leikkiä,menoa ja meininkiä.  Jokainen lapsi tuo oman ihanan persoonansa meidän perheeseen, omat jutut ja oman tavan reagoida asioihin. Meiltä löytyy aina leikki- ja pelikaveri, tai  innokas pihalle lähtijä. Tykätään touhuta yhdessä, mutta annetaan toisten myös olla yksin jos siltä tuntuu.

äiti viidelle

Oon ihan super kiitollinen ja onnellinen siitä, että oon saanut nämä viisi ihanaa ihmistä elämääni.  Ja siitä, että saan olla äiti, ihan parasta<3

Mun äitienpäivä sujui leppoisasti. Sain herätä tuoreiden sämpylöiden tuoksuun ja ihastella ihania itsetehtyjä kortteja ja lahjoja. Mikko toteutti mun toiveen ja osti mulle terassille kauniin ruusun<3  Käytiin ravintolassa syömässä ja vierailtiin anopilla. 
Loppu ilta oleskeltiin ihan vaan kotosalla takkatulesta nauttien.

Miten sun äitienpäivä sujui?

Mukavaa alkanutta viikkoa joka kotiin!

~~Ulla~~


4 kommenttia:

  1. Eipä sitä enää osaisi kuvitella teidän perhettä ilman kaikkia ≤3 -V

    VastaaPoista
  2. Löysin vasta blogiisi, onpa mukavia postauksia 😊
    Tuo keinu on tosi kiva! Jäi kyllä idea itämään päähän.

    Joskus kyllä ärsyttää muiden suhtautuminen isompaan perheeseen, vaikka itse on onnellinen siitä kaikesta ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihana kun löysit ja tosi kiva kun jätit heti kommenttia!
      Keinu on tosi kiva ollut meilläkin. Siinä on aina joku keinumassa!

      Joo kyllä sitä pitää vaan olla ylpeä omasta perheestä.Oli sen koko mikä hyvänsä!

      Poista

kommentit ovat aina tervetulleita: