sunnuntai 22. maaliskuuta 2020

Katse omaan hyvinvointiin+Raskaana oleville alekoodi

-Kaupallinen yhteistyö Nordic Fit Mama ja Perhekuplan kanssa-
-Sisältää mainoslinkin, merkattu *:llä-

Raskaus jos mikä on mulla toiminut aina ihan loistavana motivaationa kiinnittää enemmän huomioita omaan hyvinvointiin. Siihen mitä syö, miten liikkuu ja kunnon yöuniin.

Niin tälläkin kertaa ja josko sitä tällä kertaa jatkaisi tätä sitten vielä sielä vauva-aikanakin. Auttaa niin hurjasti arjessa, kun voit itse hyvin. Koska raskausaika kuitenkin joissakin asioissa poikkeaa siitä ihan normaalista olotilasta sain hienon mahdollisuuden lähteä mukaan Nordic fit mamasin viiden viikon verkkovalmennukseen joka on suunattu juuri raskaana oleville.  Valmennuksen takana häärää Riina joka on äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer, ravintoterapeutti ja life coach sekä Tiina joka on kätilö, sairaanhoitaja ja myös äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer. Tietoa ja taitoa siis riittää:)


miten liikkua raskaana

Tällä hetkellä on menossa viikko yksi ja tulen kirjoittelemaan omia fiiliksiä valmennuksesta tänne blogiin. Mikä mua eniten tässä viehättää on se miten kokonaisvaltaisesti tässä otetaan äiti ja raskaus huomioon. Valmennuksessa on tosi selkeitä ja monia muutoksia avaavia luentoja, siis sellaisia mitkä selittää miksi mitäkin sun kropassa tapahtuu. Löytyy myös helppoja liikuntaohjeita ja ravinto-ohjeita.Valmennuksessa huomioidaan myös henkinen puoli ja valmistaudutaan synnytykseen.

Nyt kun kaikki oleskellaan muutenkin kotosalla, niin tässä olis loistava mahdollisuus sun pitää itsestäs huolta kotona. Tästä linkistä pääset suoraan tähän valmennukseen mikä mulla on, eli  *raskaana oleville joka on nyt tarjous hintaan 69€


 Nyt ensimmäisellä viikolla pidettiin ruokapäiväkirjaa ja mä huomasin, että vaikka luulin jo juovani tarpeeksi vettä, saan lisätä sen juontia vieläkin.

Mä yritän kuunnella omaa oloani koko ajan ja mahdollisuuksien mukaan mennä sen mukaan. Aina se ei kuitenkaan onnistu, niin kuin kaikki tietää. Jos mua esim väsyttää aamupäivästä, niin ei se lepääminen onnistu ennen kuin hoitolapset on haettu kotiin. Mutta sitten oon edes pieneksi hetkeksi mennyt lepäämään sohvalle. Ja aika usein jo se puoli tuntia piisaa ja taas jaksaa. Kävelyillä oon yrittänyt käydä muutamia kertoja viikossa ja sieläkin himmailen vauhtia jos rupeaa tuntumaan masussa inhottavalta.


Ruokailujen suhteen oon yrittänyt pitää ruokailujen välit siinä 3-4h. Tämä on helppoa, kun on kotona töissä. Yritän syödä mahdolisimman paljon marjoja, kasviksia ja hedelmiä, sekä ihan perus kotiruokaa. Salaatit on mulla ollut tämän raskauden himo, joten niitä oon sitten hyvillä mielin syönyt. Eipä sillä, on mun tehnyt myös mieli tacoja, joita syötiin perjantaina, enkä tuntenut niistä kyllä yhtään huonoa omaa tuntoa. Pääasia, että niillä roskaruuilla ei eletä koko aikaa!

Tavoite on siis löytyy se hyvä olo tähän joka päiväiseen arkeen, tasapaino herkuttelujen kanssa.

Iloa sun sunnuntaihin ja tsemppiä tulevaan viikkoon<3

-Ulla-



2 kommenttia:

  1. Muistan, että itsekin raskaana kiinnitin ihan eri tavalla huomiota syömisiini ja liikkumiseen.
    Valitettavasti vauvan synnyttyä se sitten jäikin. Nyt taas yritettään pikku hiljaa oikeille raiteille oman hyvinvoinninkin kanssa.

    Tsemppiä ja jaksamista! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle on käynyt samoin nyt joka raskaudessa. Jotenkin sen itsensä sitten ihan unohtaa, kun vauva syntyy. Mutta jospa tällä kertaa meniskin toisin:)

      Tsemppiä sullekin oman hyvinvoinnin huolehtimiseen<3

      Poista

kommentit ovat aina tervetulleita: