perjantai 13. maaliskuuta 2020

Ai vauvalla on jo sydän?!

Otsikon lause siis suora lainaus Minealta tänä aamuna. Neiti pääsi Nuutin kanssa tänään ensimmäistä kertaa mukaan neuvolaan ja miten paljon häntä jännitti ne vauvan sydänäänet. Niitä kuunneltiinkin kauan, koska meidän bebe vaan innostui ja piti äänet sielä 180 tietämillä tosi kauan. Odoteltiin siis vähän tasausta ja kyllä ne sitten laski sinne 150.

Mulla oli nyt kolmas neuvola tähän raskauteen ja oon itte niin onnellinen ettei oo tarvinnut useammin käydä. Kun ei tässä mitään huolia oo ollut.  Myös neuvolan terkka oli vaihtunut ja tämän ilmeisesti pitäis olla mulla nyt sitten loppuun asti ja hyvä niin, oli tosi mukavan oloinen ja kyseli nyt jo synnytysfiiliksiä.

neuvolakäynti

Mähän en mitään synnytyssuunnitelmia oo millään kerralla tehnyt. Oon tainnut kirjoittaa aina siihen lappuun vaan, että saavun avoimin mielin ja mennään tilanne kerrallaan eteenpäin. Nyt mua kiinnostais hurjasti vesisynnytys, koska sellainen on nykyään Seinäjoella mahdollista. Harmittaa vaan, että neuvolasta ei saa mitään tietoa siitä. Olis ihan kiva edes jotain perusinfoa saada,mutta onneksi on netti! 

Ja voi olla, että vaikka nyt tuntuu,että veteen olisi hienoa päästä synnyttämään, niin kun se hetki oikeasti tulee, niin oonkin sitten taas liimattuna pallon päällä:)

Puntarille menoa inhoan jokseenkin paljon ja haluankin, että käyn sielä ihan ekana niin on se sitten pois alta. Paino oli mulla pysynyt tasan samana, kuin tammikuun lopussa ja yhteensä painoa tullut nyt siis 600g. Mulla on painoa kaikissa raskauksissa tullut sen 4-6kg, eli tosi maltillisesti. Toki tässä kohtaa täytyy todeta, että en nyt kyllä mikään keijukainen oo ilman raskauttakaan, että itse oon tosi tyytyväinen ettei painoa tuu raskauksien aikana. 

Hb oli nyt 120, kun se vielä viimeksi oli 132 ja ekassa neuvolassa oli 145. Terkka oli ensin sitä mieltä, että ei tarvitse vielä rautaa aloitella, mutta sanoin sitten että mä taidan kuuminkin jo aloittaa. En halua, että hb tippuu niin alas, että sen rupeaa huomamaan voinnista ja jaksamisesta. Lisäksi mulla on joka kerta kestänyt kuitenkin aika kauan ennen kuin se on ruvennut selvästi nousemaan. Niinpä on kivempi ruveta sitä syömään jo nyt. Ja terkka oli sitten ihan samaa mieltä ja suositteli ottamaan vaikka joka toinen päivä näin alkuun ja katsotaan sitten seuraavassa neuvolassa miten se on vaikuttanut.

vauvanodotus
kyllä ne varpaat vielä näkyy!

Mun mielestä on kivempi lähteä synnyttämäänkin niin, että hb ei oo hirveän alhaalla. Siinä kun voi tulla aika runsastakin vuotoa, niin ei sitten ehkä niin helposti tipu arvot alas.

Sf-mitta otettiin nyt ensimmäisen kerran ja hienosti keskelle käyrää mentiin 22cm:llä. Eli kaikki silläkin suunnalla kunnossa.

Nyt vaan kerrytellään viikkoja lisää<3

Hei ja ajattelin tähän linkata täältä blogista löytyvän synnytys kertomuksen jos jotain kiinnostaa. Eli Minean synnytys löytyy täältä

Touhukasta viikonloppua teille! Muistakaa pestä käsiä ja huolehtia toisista<3

-Ulla-




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kommentit ovat aina tervetulleita: