maanantai 18. kesäkuuta 2018

Niin ihana viikonloppu

Maanantai moikat!

Joskus ne kesäreissut vaan onnistuu ja niin teki todellakin tämä meidän viikonlopun irtiotto. Perjantaina päästiin yllättävän aikaisin liikkeelle, kun Minea ja Nuutti kömpi meidän sänkyyn jo vartin yli kuus. Nuutti näytti innoissaan nyrkkiin puristettuja käsiään, että onko nyt näin?! Eli ei enää yhtään yötä laivalle lähtöön. No olihan se niin<3 Nuutti ei varmaan ikinä oo ollut mistään noin innoissaan kuin tämän kesän laivareissusta. En sitten enää malttanut sanoa heille, että nukutaan vielä hetki. Noustiin ja touhuttiin sen verran äänekkäästi, että autossa oltiin jo pian kasin jälkeen koko perhe.

Tampereella käytiin parissa liikkeessä, koska pojille oli vaan PAKKO löytää uudet addun verkkarit. Mä laitoin niiden vanhat käyttö kieltoon ihmisten ilmoilla:D No verkkarit löytyi ja matka jatkui kohti Turkua. Turussa mentiin ensimmäisenä Turun linnaan ja sielä ilmoittauduttiin pikkuritari kierrokselle. Me oltiin tuola samaisella kierroksella silloin kun meillä oli vaan kolme lasta ja Mandikin oli ihan pieni vasta. Kierros on kyllä ihan mahtava ja asioisa kerrotaan juuri niin, että lapset jaksavat sen vajaan tunnin niitä kuunnella. Välillä sai etsiä aarteita ja katsella niitä kaikkia lapsille jänniä juttuja, niin kuin sen ajan vessoja:) Olisitte kuulleet mikä nauru koko joukolta pääsi, kun saatiin kuulla, että kuninkaalla on ollut potta omassa huoneessa öisin ja hänellä on ollut oma potan tyhjääjä ja pepun pyyhkijä. En kestä!!!

Kierros alkoi ihanasti, kun kaikki pikku ritarit saivat viitat päälle. Nuuttia meinas jännittää niin kovasti, että ei tiennyt oliko tuo viitta kiva vai huono juttu.

Kaikista jännittävin osuus taisi kuitenkin olla kuningattaren tapaaminen. Ennen sitä opettelimme hovikumarruksen ja niiauksen. Niin ja sen, että kuningattarelle ei saa kääntää selkää.

Pääsimme tapaamaan kuningatarta joka yksitellen löi kaikki Turun linnan pikkuritareiksi. Aika hienoa!! Niin ja siis oli mahtavaa, kun tuolle kierrokselle ei tullut kuin meidän ja Mikon veljen perhe, saatiin yksityiskierros!

Nuutti ei ihan vielä yksin uskaltanut mennä, mutta iskän kanssa homma sujui<3

Turun linnasta mentiin sitten seikkailupuistoon, jossa ei kyllä lasten harmiksi hirveän kauaa ehditty olla. Mutta on se vaan huippu hieno puisto ja mahtavaa kun samalla kertaa pystyy käydä kurkkaamassa eläimiä.

Masut täynnä ruokaa suunnattiin satamaan ja odottamaan laivaan pääsyä. Vinkki teille jotka meette ekaa kertaa laivalle. Älkää ihmeessä menkö niistä turvatarkastusporteista muuta kuin viis minuuttia ennen laivaan pääsyä. Sielä turvaporttien toisella puolella on A) a h d a s  ja B) k u u ma !!! Ja se ryntäys kun ovet avataan, mua ihan naurattaa koko touhu. Ihan niin kuin sinne pitäis kaikkien päästä kahden ensimmäisen minuutin aikana tai et pääse ollenkaan.  Yritä siinä sitten lapsille sanoa, että odotetaan hetki kaikki kyllä pääsee laivaan ja sitten aikuiset ihmiset tuuppii toisiaan, että pääsevät edes minuutin aikaisemmin, kuin vierus toveri:D

Vietiin laukut hyttiin ja mentiin kannelle katsomaan laivan lähtöä. Niin ihana oli katsoa tätä meidän rakasta katrasta. Onnen tunne tulli kyllä ihan kunnolla päälle<3

Rasmus ja Nooa osallistuivat heti illalla prison break mystery room-ohjelmaan, josta tykkäsivät tosi kovasti. Mandi lähti samalla Mikon kanssa tsekkailemaan laivaa. Mä suihkutin Mineasta ja Nuutista päivän pölyt pois ja sitten vaan istuttiin ikkunalla ja ihailtiin purjeveneitä, joita oli useita kymmeniä liikkeellä. Niin ihania<3

Harvinaisen hyvin nukutun yön ja vielä paremmin syödyn aamupalan jälkeen lähdettiin tutkimaan laivan tarjontaa. Uudistettu lasten leikkipaikka oli kyllä hitti tälle porukalle, vaikka ikäjakaumaa onkin ihan mukavasti. Rasmus ja Nooa tykkäs tosi paljon iwall seinästä ja vetivät vaikka mitä parkour ratoja sillä.

Minea nyt sitten ylläri pylläri olis vaikka asunut pallomeressä ja leikkikeittiöiden kimpussa.
Oli kiva kun leikkihuoneessa oli myös ihan tavallinen liukumäki, niin ei kaikki lapset olleet sielä pallomeressä.

Mutta nähtiin me sitten myös näitä mitä kovasti odotettiin. Nimittäin muumi ja pikku myy. Niin ja se Harri hylje. Nuutti piti käydä pari kertaa irrottamassa Harri hylkeen kyljestä, kun poitsu niin innoissaan oli halaamassa<3

Mandi osallistui kaikkiin mahdollisiin aktiviteetteihin ja odotti aina kovasti seuraavaa. Me ollaan kovasti tykätty aina noista ohjelmista mitä lapsille ja nuorille järjestetään laivalla, niitä on just sopivasti.

Minea ei vielä tohtinut mennä ohjelma numeroihin mukaan, mutta kun muut lähti lavalta,  niin neiti meni kyllä tanssimaan ja ihmettelemään lattialla olevia liikkuvia kuvioita:)

Päivä meni niin leppoisasti leikkipaikoissa ja välillä vähän ostoksia tehden. Mitään suurta ei kotia tuotu, pakolliset laivakarsut tietty.
Ainut miinus meiltä tulee laivan ruokailusta. Ruokapaikkoja oli uudistettu ja me syötiin Fast lane nimisessa paikassa. Kahden aikuisen ruuat ( fish& chips ja joku leike ja ranskikset), plus neljät ihan vaan pelkät ranskalaiset 61€. Että mitä?!?! Mä en tajua miten tuo ruokailu voi olla laivalla niin kallista?! Sanoinkin jo lapsille, että me otetaan seuraavalla kerralla jotku kuppikeitot mukaan! Ei hirveesti saanu kannatusta mun idea... No hyvää se ruoka toki oli mutta silti.

Kannella käytiin parit kerrat ihastelemassa maisemia ja niitä suloisia taloja ja kyliä. Ai että, mä voisin jonkun kesämökin huolia näiltä hoodeilta!

Reissu oli kyllä juuri sitä mitä tähän kaipasi, että jaksaa odottaa oman loman alkua.  Se on mahtava huomata miten helppo näiden meidän murujen kanssa on jo matkustaa.Isommista lapsista on jo apua paljon. Rasmus piti Nuuttia kädestä koko matkan laivalta pihalle asti, ettei pikkuveli eksy ihmisten joukkoon<3

Henna, Ville ja lapset kiitokset ihanasta seurasta<3

Sitten vain suunnittelemaan seuraavaa kesäloma reissua!

Hei ja siis suuret pahoittelut, jos ootte ihmetelleet kun kommentteja ei oo julkaistu. Olin jo vähän itsekin ihmeessä, että on tyystin loppunut kommentointi täälä blogissa, kunnes tajusin käydä oikein koneella katsomassa ja sielähän niitä oli odottamassa tarkistusta vinot pinot! Vastailen niihin tässä hetikohtapian:)

Ihanaa juhannusviikkoa tyypit<3

~~Ulla~~

1. Ihania kuvia, kamalasti alkoi tehdä mieli laivalle 'pitkästä aikaa'. :D Syksyllä sit varmaan taas, jos ei lomalla oikein heittäydytä

1. Kiitos Minna!
      Mulla oli vaatimattomat 128 kuvaa tuolta reissulta ja kauhea ongelma mitä laitan (ongelmia on niiin monenlaisia!).
      Laiva on kyllä meillä joka kesäinen juttu ja vaikka sielä on käyty kohta 10 vuotta, niin kovasti sinne aina huvittaa uudestaan mennä!

2. Kuulostipa huikealta teidän reissu!! Ja ihana todellakin on teidän lapsikatras, tädinkin sydän paisuu tuota laivan lähtö kuvaa kattellessa <3 -V

1. No sitä se olikin!! Niin ihanaa oli päästä kotoa vähän muualle. Jaksaa taas näitä omia nurkkia:) Joo jotenkin tuo kuva kyllä osuu munkin sydämeen, siinä ne on meidän rakkaat<3

3. Ihana reissu teillä ollut :)

Hei mulla on sama juttu, kun on tilanteita että tehdään koko perhe jotain yhdessä ja siinä lapset yhdessä touhuavat tai jos on kuva jossa kaikki yhdessä. Tuntuu että ihan pakahtuu siihen onnentunteeseen,että noi on kaikki mun lapsia. <3 ihan hassua :)

T. Sanniska

1. OLi kyllä niin mahtava reissu. Välillä nämä reissut on yhtä kaaosta,mutta tämä sujui leppoisasti alusta loppuun:)
      Tuo pakahtuu kuvaa kyllä tosi hyvin sitä onnen tunnetta. Niin kiitollinen näistä jokaisesta<3

Laita se sun maili osoite niin voin vastailla siihen sun vauva kyselyyn:)

4. Kiitos ihana Ulla viestistäsi<3 Vastailen ajan kanssa, mielessä monta asiaa jotka haluan sinulle kirjoittaa.

Nyt toivotan hyvää juhannusta sinulle ja perheellesi :)

T. Sanniska

1. Hyvä, että löysi perille! Ei kiirettä vastailun suhteen.
      Ihanaa juhannusta teidänkin perheelle<3

5. Ihana reissu teillä ollut. :)
    Se on kyllä ihana tunne, kun kuvatessa kaikki rakkaat lapset seisovat vierekkäin. Siinä meinaa kameran linssi kostua.♥
    Ihanaa juhannusta teidän perheelle.♥

1. Oli kyllä tosi kiva reissu, nosita saa voimia niin pitkäksi aikaa<3
      No todellakin meinas linssi kostua ja kun näki nuo yhteiset kuvat vielä koneella, niin eihän sitä voi olla muuta kuin onnellinen ja kiitollinen noista ihanista<3