perjantai 18. tammikuuta 2019

Ystävää odotellessa!

Moi!

Ja kiitokset ihanista kommenteista edelliseen postaukseen, niitä on tullut täälä blogissa, sekä instassa ja facessa. Aihe joka ilmeisesti kosketti monia ja hyvä niin<3

Tänään päästään taas viikonlopun viettoon, miten nämä viikot tuntuu menevän ihan hurjaa vauhtia?! Meillä on luvassa mun  kummitytön synttärit huomenna ja pojilla on kaverinsa synttärit myös huomenna. Joten juhla humua tiedossa!


Tänään tulee mun kaveri kylään poitsunsa kanssa. Niin ihana nähdä sellaisia ihmisiä joita tulee harvemmin nähtyä, mutta jotka pysyy kuitenkin sun elämässä. Ja miten mahtavaa on, kun on vieläkin tekemisissä ihmisen kanssa johon on tutustunut neljännellä luokalla. jotkut ihmiset vain jää sun elämään ja mikäs sen ihanampaa<3

Jotain hyvää kahvin kanssa!

 Päätin leipoa porkkanamuffineja kahvin kanssa tarjottavaksi. Ja siis mikä suuri plussa näissä muffineissa, niitä pääsi maistamaan ennen tarjolle laittoa. Asia mikä mua aina vähän harmittaa kun leipoo vaikka kakkua. Olis niin kiva maistaa,mutta ei vaan kehtaa:)

Mä oon rakastunut porkkanakakkuun ihan täysin ja niitä onkin tullut tehtyä tässä talven aikan muutamia kertoja. Niin helppoja tehdä ja maku on vaan just eikä melkein kymppi!
Tällä kertaa päädyin kuitenkin muffineihin ja näistä nyt tuli sitten ihan yhtä herkkuja!

Ohje on suoraan Suklaapossun sivuilta otettu, kiitos huippu ohjeesta!Ainut, että kuorrutteen tein ihan omalla ohjeella. Näissä oli parasta se, että taikinaa ei tarvinnut vatkata, siis onnistuu vaikka lasten päikkäri aikaan, kun ei tule kova meteli:) Tässä siis mun versio:



Porkkanamuffinit n. 10kpl

2 munaa
2dl sokeria
1dl rypsiöljyä
n.2dl porkkana raastetta
2dl vehnäjauhoja
2tl vaniljasokeria
1tl leivinjauhetta
1tl kanelia
1/3tl soodaa
1/3tl suolaa

Riko munat kulhoon, lisää öljy ja raastettu porkkana.Sekoita. Mittaa kuivat kippoon, sekoita ja lisää märkien aineiden sekaan. Sekoita varovasti ja vain niin, että aineet menevät sekaisin.

Uuni 200 astetta ja mun uunissa paistoaika oli 15min. 

Kuorrute: 
100g pehmeää margariinia/voita
200g maustamatonta tuorejuustoa
2tl sitruunamehua
3dl toumusokeria

Kaikki kippoon ja kunnolla sekaisin. Mä käytän tähän kuorrutukseen ihan sähkövatkainta, että saan siitä vähän ilmavampaa.


Pientä KonMaritusta

Mä oon käyttänyt alkuvuoden siivoillen kaappeja. Ja tähän vimmaan ei nyt yhtään auttanut Netflixin Marie Kondo sarja! Lähti vielä lisää tavaraa kiertoon. Se tunne on niin ihana, kun saat huoneita ja kaappeja järjestykseen ja sieltä lähtee ne ihan viimeisetkin turhat tavarat pois. Eniten nautin lasten vaatehuoneen ja siivouskaapin "KonMarituksesta".

 Siis mulla oli siivouskaapissa ihan turhia purkkia ja liinoja mitä en oo käyttänyt varmaan kertaakaan, kun ollaan täälä talossa asuttu. Ne lähti onneksi suoraan seuraavaan kotiin, jossa niistä on sitten ehkä vähän enemmän iloa, kun meidän kaapissa. Kiitos vaan Facen roskalava ryhmät!
Minean ja Nuutin vaatekaappi on nyt sellainen, että sielä ei oo yhtään sellaista "täyte" vaatetta, vaan kaikkia käytetään. Toki mä en tehnyt tätä mun tavaroiden karsimistä ihan noilla Marie Kondon säännöillä. En sanonut kiitosta kiertoon lähteville vaatteille, enkä myöskään jaksanut katsella oikeita viikkaus ohjeita. Mutta ihan kivalta nuo kaapit näyttää nyt, jei! Jos kiinnostaa niin voisin kuvailla niitä tännekin?!

Nyt sytyttelemään kynttilöitä ja nauttimaan ihanasta pakkaspäivästä. 
Toivottelen sulle rentouttavaa viikoloppua<3

~~Ulla~~


4 kommenttia:

  1. Näyttääpä ihanalta nuo porkkanamuffinit, nam!

    Minäkin olen karsinut tavaroita, mutta silti muuton aikana tuntui, ettei se lopu koskaan. Vielä pitäisi saada ne kirppiskamat tuolta varastosta eteenpäin...Roskalavaryhmääkin aion hyödyntää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ne myös oli vähän liiankin hyviä!
      Voi mä muistan meidänkin muuton ja sen ihan naurettavan tavara määrän. Muutto on kyllä just täydellistä aikaa tavaroiden karsimiseen!
      Tsemppiä kirppiskamojen kanssa:)

      Poista
  2. Tosi kauniin näköinen muffini! Täytyy kokeilla, täällä ollaan nimittäin aikamoisia porkkanakakku-faneja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suvi!
      Suosittelen kokeilemaan, nämä on kyllä niiiiin hyviä!

      Poista

kommentit ovat aina tervetulleita: