lauantai 9. toukokuuta 2015

Onnea äiti



Meitä äitejä on niin monenlaisia. 
Ja jokainen on varmasti paras omalle lapselleen.
Millainen äiti mä olen?

Mä uskon,että oon joidenkin mielestä tiukkakin äiti,mutta niitäkin löytyy jotka varmasti ajattelee,että meidän lapset kasvaa ihan "pellossa".Mä haluan,että lapset osaa kiittää kun poistuvat pöydästä, osaavat pyytää anteeksi.Haluan myös opettaa heille,että meitä on erilaisia ihmisiä tässä maailmassa ja että, pitää leikkiä kaikkien kanssa. Mulle on  tärkeää,että lapsilla on siistit vaatteet ja, että huoneet siivotaan iltaisin.Ainakin joka toinen ilta=) 
 
Mutta kaikkea tuota tärkeämpää mulle on se,että lapset tietää että heitä rakastetaan. Juuri sellaisina kuin he ovat, juuri sellaisten tunteiden kanssa mitä he tuntevat.Toivon myös kovasti,että he uskaltavat näyttää tunteensa. Jos kiukuttaa niin sitten kiukuttaa,se on meille kaikille sallittua. Joskus kiukutaan kaikki yhdes.


Joskus taas on niitä iltoja kun kikatetaan koko perhe yhdes sohvilla pötkötellen sekalaisina myttyinä ja Nuuttikin pieni yrittää naureskella,vaikka ei vielä ymmärrä mille tässä nauretaan.Me touhutaan paljon yhdessä perheenä. Ulkoillaan,pyöräillään reissaillaan ympäri Suomea.Me syödään oikeastaan kaikki ruuat yhdessä,no arkena lounaan jokainen syö missä on,mutta muuten.Pöydässä ei olla hiljaa,vaan jutellaan päivän tapahtumista,josksu suunnitelllaan yhteisiä juttuja.

 
Mä en kaipaa lomaa äitiydestä.Toki tuollaiset päivän kirppistelyt on aivan mahtavaa vaihtelua,mutta en voisi tällä hetkellä edes kuvitella viikonloppua erossa mun muruista. En siksi,etteikö mIkko pärjäisi lasten kanssa,mutta siksi etten vaan kaipaa sitä paljon puhuttua omaa aikaa. Tiedän,että sekin hetki tulee kun omaa aikaa saa vaikka sitä ei pyytäisikkään. Ja varmasti siitä nautitaan sitten.Nyt on aika nauttia lapsista. Ihanista haleista,kainaloon käpertymisistä,koulu päivän kertomisista ja eskari hetkien jutusteluista.Nuutin kainalossa nukkumisesta,Mandin prinsessa leikeistä ja taakse jää- lauluista.

On aika kertoa,että mä rakastan teitä murut. Mä en olisi puoliksikaan sitä mitä oon tänä päivänä jos mulla ei olisi teitä kaikkia.Te opetatte joka päivä niin paljon.




Nautitaan tästä päivästä,ollaan ylpeitä äitiydestä.Siitä juuri sun omasta tavasta olla äiti.Koska se on just se oikea tapa.

Ihanaa äitienpäivää jokaiselle äidille<3



~~Ulla~~

4 kommenttia:

  1. Tätä lukiessa saa vauva- ja lapsikuumeen vaikka ei olisi käyny pienessä mielessäkään sellaset :') Nuutin kuvat on aivan ylisöpöjä! <333 Hyvää äitienpäivää superäidille! (Vain päivän myöhässä :D) -V

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiits=) Nuutti on kyllä sellaisessa iässä,että hurmaa mennen tullen kaikki<3

      Poista
  2. Vahingossa löysin blogisi ja koukutuin : )

    VastaaPoista

kommentit ovat aina tervetulleita: